Nieuwe treintafel 2

Langzamerhand vordert de treintafel toch wel. Ondertussen zitten er al 6 laden in en twee deuren.

Ook de werkplaten zijn aangebracht en de basis voor het onderspoor zit er ook al op.

De deuren zijn voor de grote dingen die nodig zijn zoals flexibele rails enz. De laden beginnen zich langzamerhand ook al te vullen.

Het is wel een klusje om alles goed voor elkaar te krijgen, maar met afval hout van de vorige baan, kan ik veel voor elkaar krijgen.

Ik maak gebruik van lange nieten die ik van iemand kreeg omdat hij ze niet meer in de tagger kon krijgen. De strips waren gebroken. Op zich jammer, maar ach ik haal ze van elkaar af en sla ze er met een hamer in 😛 Lekker goedkoop zo..

De laden zijn 30 cm breed, 27 cm diep en 16 cm hoog. Ik heb voor 27 cm diep gekozen omdat de plaat 60 cm diep is en er dus nog 6 cm over blijft in het midden om eventuele lange stukken tot 120 cm op te kunnen leggen. Waarschijnlijk komt dit niet veel voor, maar als het toch kan, waarom niet. Alle ruimte benutten.

De werkplaten die ik heb gemaakt zijn uitschuifbaar zoals op de foto’s te zien is. Hierdoor hoef ik niet op mijn treinbaan te werken als ik bijvoorbeeld een huisje in elkaar wil zetten of een brug wil  bouwen.

Enkele foto’s hieronder

Hier is de zijkant / voorkant te zien waar alle laden al in zitten. Ook is de eerste deur hier al gemonteerd.

Aan de bovenkant steken 4 schroeven uit. Een hiervan is voor de ondersteuning en de andere drie zijn uitschuifbare werkplaten (zie foto’s verder op)

 

 

Een van de lades staat open. Hier is goed te zien dat dit bij elkaar toch wel ruime lades worden. Mijn soldeerbout en andere electronica (voor het zwembad) ligt hier nog te wachten totdat ik hier weer mee verder ga

Door gebruik te maken van magneet contacten sluit de deur ook goed. Alleen bij het verrijden, over de tegels willen magneet contacten nog wel een los laten, maar dat gebeurt niet al te vaak. Hier is ook goede de ruimte te zien achter deze deur

 

Op de foto hierboven kun je de uitschuifbare werkplaten zien. Deze zitten geklemt onder de onderbaan. Het hout dat ik hiervoor heb gebruikt (voor de onderbaan) is tijdelijk en wordt in de toekomst vervangen door een andere plaat.

Zoals hierboven te zien is, zijn de werkplaten los van elkaar in te schuiven. Hierdoor is het niet nodig om het hele deel uit te schuiven. Hiervoor loopt het waarschijnlijk ook te stroef.

Ook op de kopse kant zit nog een werkplaat. Deze is niet van het mooie gelamineerde spaanplaat, maar van OSB wat ik nog had liggen. Maar het werkt wel 😛

Zoals dus te zien is, na een dagje lijmen, spijkeren zagen enz. is er toch aardig wat bereikt. Ik ga jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen

Een gedachte over “Nieuwe treintafel 2”

Geef een reactie